Mijn Huisarts Online app

Mijn Huisarts Online is een applicatie die is ontwikkeld om u als patiënt zo efficiënt mogelijk van dienst te kunnen zijn. De app biedt u de mogelijkheid online afspraken te maken, uw medisch dossier in te zien, herhaalrecepten te bestellen en een dokter te spreken middels een E-consult.

Let op, een E-consult is niet geschikt voor levensbedreigende situaties. Indien u twijfelt over de ernst van uw klacht, neem dan telefonisch contact met uw eigen huisarts op.

Veelgestelde vragen

Hoe moet ik de app installeren?

  1. Download de Mijn Huisarts Online App via de App Store (iOS) of Google Play (Android)
  2. Open de app en zoek uw praktijk
  3. Als u al eerder gewerkt heeft met de UwZorgOnline app, logt u in met dezelfde inloggegevens in op de app en gaat u direct naar de volgende stap. Als u nog geen account heeft, vraag dan een account bij ons aan door in het inlogscherm op ‘registreer nu’ te drukken. Vul alle benodigde gegevens in. Na controle van uw aanvraag door onze praktijk – wat enige tijd in beslag kan nemen – wordt uw account gekoppeld en ontvangt u per e-mail een notificatie.
  4. Na het inloggen op de app ontvang u per e-mail of sms éénmalig een verificatiecode die u invoert in de app.
  5. Maak in de app ten slotte een pincode van vijf cijfers aan om toegang tot de app af te schermen.
  6. De app is nu klaar voor gebruik.

Wat zijn de kosten?

De app is gratis en wordt aangeboden vanuit uw huisarts.

Hoe werkt een verificatiecode?

Zonder een correcte verificatiecode is er geen toegang tot gegevens mogelijk. U krijgt de code toegezonden per e-mail of per sms nadat u bent gecontroleerd en gekoppeld door de arts. De app vraagt u om de betreffende code in te vullen.

Ik ben gewisseld van praktijk, wat moet ik doen?

Verwijder de app van uw telefoon of tablet en installeer deze opnieuw. De app vraagt nu opnieuw om een huisartspraktijk te kiezen. Kies de juiste praktijk en meld u opnieuw aan (registreer nu). Het controle- en koppelproces zal opnieuw worden uitgevoerd.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Onderin het inlogscherm ziet u de vraag “Gebruikersnaam en wachtwoord vergeten?”.

  1. Druk daar op de knop ‘Ga naar de website van de praktijk’.
  2. U komt nu op het inlogscherm op de mobiele website van uw praktijk.
  3. Druk onder het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten?’
  4. Vul uw e-mailadres in en druk op ‘Doorgaan’ om een via de mail een link te krijgen waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunnen instellen. Stel na het opnieuw invoeren van uw wachtwoord het account in de app in.
  5. Staat de knop er niet bij in het overzicht, ga dan naar de (portaal)website van uw praktijk om het wachtwoord te herstellen

Hoe verwijder ik medicatie uit mijn medicatieoverzicht?

Medicatie verwijderen uit uw medicatieoverzicht is helaas niet mogelijk. Het overzicht wordt rechtstreeks via een beveiligde omgeving uit het systeem van uw praktijk gehaald en kan zodoende alleen door uw praktijk worden aangepast. Neem indien noodzakelijk contact op met uw praktijk.

Waarom zie ik geen mogelijkheid om een recept te herhalen bij mijn praktijk?

Mogelijk biedt uw praktijk niet de mogelijkheid om via de app uw medicatie te herhalen. Neem contact op met uw praktijk voor de mogelijkheden.

Waarom kan ik geen bericht versturen aan mijn arts?

Wanneer u uw arts niet kunt selecteren dan heeft uw praktijk uw arts mogelijk niet beschikbaar voor u gesteld in de app. Neem contact op met uw praktijk om de beschikbare artsen voor u te controleren.

Waarom kan ik geen afspraak bij mijn arts inplannen?

Mogelijk biedt uw praktijk geen mogelijkheid om afspraken in te plannen via de app. Informeer bij uw praktijk voor de mogelijkheden.

Waarom lukt het me niet om een afspraak te annuleren?

Bij sommige praktijken is het niet mogelijk om uw afspraak te annuleren of is het bijvoorbeeld vanaf 24 uur van te voren niet meer mogelijk. Mist u de knop om een afspraak te annuleren en heeft u hier vragen over? Neem dan contact op met uw praktijk.

Ik krijg een foutmelding te zien, wat moet ik doen?

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? Neem dan telefonisch contact op met uw huisarts en geef uw probleem, de gebruikte telefoon/tablet en de handeling die u probeerde te verrichten aan hem door.

Ik heb al een UwZorgOnline app, hoe kan ik overstappen op Mijn Huisarts Online?

Als u al eerder gewerkt heeft met de UwZorgOnline app, logt u in met dezelfde inloggegevens in op de app en gaat u direct naar de volgende stap. Als u nog geen account heeft, vraag dan een account bij ons aan door in het inlogscherm op ‘registreer nu’ te drukken. Vul alle benodigde gegevens in. Na controle van uw aanvraag door onze praktijk – wat enige tijd in beslag kan nemen – wordt uw account gekoppeld en ontvangt u per e-mail een notificatie.